Купить вышиванку Донецк - вышиванки - женские, мужские, детские в Донецке

Інтернет-магазин вишиванок від майстрині Галини Михайлюк

Бажаєте купити вишиванку? Тоді ви там де потрібно. Увага! Діють ЗНИЖКИ на вишиванки!!!.

(068)004-89-17 з 9до 20
(099)006-08-72, (093)805-36-02_









вишиванка Купити вишиванку вишиванки київ купити купити вишиванка ВИШИВАНКИ домоткане полотно купити Чоловіча вишиванка вишиванка купити вишиванка фото вишиванки купити вишиванка зі сваргою вишиванка українська сорочка вишиванка вишиванки на замовлення вышиванки оптом в запорожье вишиванки жіночі сварга Вишивка сварог жіноча вишиванка замовити вишиванку вишиванка від галини михайлюк вишиванка коломия вишиванка львів купити вишиванка рівне купить вишиванка у львові вишиванки в черкасах вишиванки купити черкаси дитяча вишиванка під заказ украинская вышиванка дитяча вишиванка коломия замовити вишиванку коломия коломийський ринок вишиванка коломия вишита сорочка купити вишиванку в тернополі купити вишиванку львів купити вишиванку тернопіль сорочки вишиті львів Луганськ купити вишиванку на домотканому полотні відправка вишиванка пошта відправка вишиванок доставка вишиванок доставка вишиванок новою поштою купити вишиванку в львові купити вишиванку в черкасах купити вишиванку житомир купити вишиванку київ купити вишиванку луцьк купити вишиванку у києві купить вишиванку донецк магічна вишиванка полтваська вишиванка купить вишиванку КУПИТИ ВИШИВАНКИ вишиванки оптом купити вишиту сорочку купити жіночу вишиванку купить вышиванку донецк вышиванка донецк барвиста вишиванка сорочки вишиті жіночі сорочки мужские вишиванка ручної роботи вишиванки купити тернопіль вишивк гуцульські чоловічі вишиванки коломийський ринок вишиванок ВИШИВАНКИ ГУРТОМ Купити Українська вишиванка безкоштовно вишиванка зі сваргою вишиванка купити вишиванка українська вишиванка фото ВИШИВАНКИ вишиванка на замовлення вишивка бісером купити жіноча вишиванка купить вышиванку в донецке dbibdfyrb dbibdfyrf erhf]ycmrf dbibdfyrf regbnb dbibdfyre tprjinjdyj Купити вишиванку за помірними виванки чоловічі дешево вишиванка купити бердянськ вишиванка купити запоріжжя вишиванка купити київ вишиванка національна вишиванка опис роботи магазини вишиванки гурт вишиванки донецк купить вишиванки донецьк вишиванки опт вишиванкова тканина вишивані сорочки ціни вишивка бісером схеми вишивка купити вишити сорочки вышиванка купить вышиванка купить донецк вышиванки оптом в бердянске вышиванки оптом в донецке вышиванки оптом в миколаеве вышиванки оптом в харькове вышиванки оптом в херсоне вышиванки оптом в черкасах вышиванки оптом запорожье вышиванки оптом николаев де купити жіночу вишиванку по інтернету дешево дитячі сорочки вишиті жіночі сорочки вишиті малюнок української дівчини можна придбати вишиванку національна вишита сорочка пояси вишиті фото рідна вишиванка сучасна вишиванка тканини для вишиванок українська вишивка фото фото вишитих рубашок чоловічі вишиванки ціни фото чоловічі сорочки вишиті Купити вишиванку в Первомайську вишиванки на продаж вишиванки.опт вишивка жіночого вишита сорочка на чорному полотні вишиття купити вишиті плаття вышиванка донецкая вышиванки в донецке вышиванки оптом галицька вишиванка донецк вишиванка донецкие вышиванки замовлення вишиванок купити вишванка розмір купити вишиванку в Луганську купити вишиванку донецьк купити вишиванку ручна. роб. поштою купити жіночу вишиту сорочку купити чоловічу вишиту сорочку купить вышиванку киев доставка купить сорочки донецк куплю нитки до вишивання оптом курить вышиванки донецк продаж вишиванок продаж вишиті вставки за кордон сорочка під вишиванку сорочка чоловіча вишиванка сорочки донецк купить Вишивка Ручної Роботи барвиста вышиванка интернет магазин вишиванки купить оптом вышиванка купить г. донецк где можно купить вышиванку в донецке вишиванка вишити сорочку вишиванкою вишиванку вишиванці вишивка плаття чоловічі вишиванки вишиванки жіночі схеми вишиванку вишита сорочка вишивка сорочка вишивка сорочок вишита чоловыча сорочка вишитих сорочок вишиті сорочки жіночі купити вишиванку в миколаєві купити вишиванку у вінниці одеса вишиванка купити одесса вишиванка херсон вишиванка купити чоловічих вишиванок чоловічої сорочки ярмарка вишиванок в коломиї вишиванки- яке має значенняу з давнини українська жіноча сорочка вишиванка фото вишиванка донецьк вишивка свастикою купити вишиванку в запоріжжі Чоловіча вишиванка ручної роботи Чоловіча вишита сорочка вишиванки дитячі вишиванки для дітей вышиванки одесса вішивка бисером подсолнухи канва aida 14 купити дитячі вишиванки сварга купити тобто 55 клітин в 10 см. чоловіча вишиванка стародавня чоловічої вишиванки інтернет-магазин вишиванок ВИШИВАННЯ Рідна Українська Національна Віра ФОТО: В Николаеве прошел парад вышиванок вишиванки донецк вишиванки фото жіночі вишиванки фото жіночі вишиванки рівне вишиванки українські чоловічі вишиті сорочки рівне вишивка схеми вишиті сорочки вышиванки купить народний одяг закарпаття схеми вишивки тернопіль вишиванка (фото) 5 рекордів встановили на честь української вишиванки ABOUT Embroiderers Know the whole UKRAINE ALL EMBROIDERY Svarga Swarga) — набір небесних світів embroidered shirt embroidery Ідеологія Ярма Безкоштовно схеми вишивок рушників Безкоштовні схеми вишиванок Болгарський слід у степах України Буковинці вразили столицю старовинними вишиванками Білоруська вишивка В БУДЬ-ЯКУ В Музеї мистецтв Прикарпаття майстриня Наталя Лазарєва представила 30 вишитих картин В Николаеве в центре города прошел парад вышиванок В Торонто Воплі Відоплясова взяли участь у параді вишиванок ВАРВАРА РИЗИ ТКАЛА ВИГОТОВЛЕННЯ ВИШИВАНОК ВЕЛИКИХ РОЗМІРІВ ВИКОЛЮВАННЯ ВИШИВАНКА: НАЦІОНАЛЬНИЙ ОДЯГ ВИШИВАННЯ БІСЕРОМ ВОЛИНСЬКІ ВИШИВКА ТА ПІСНЯ СЕРЕД КРАЩИХ… Ви можете купити нашу вишиванку в Первомайську. Види швів: безкоштовні уроки вишивки Вишиваний рушник Спаський Вишиванка Українське Сонце Вишиванка чоловіча червоним білим по білому та білим по білому. Вишиванка чорними нитками на сірому льоні Вишиванки жіночі. Схеми. Вишивані жіночі плаття від народної майстрині Галини Михайлюк Вишивані жіночі сукні від народної майстрині Галини Михайлюк Вишивка Карпат та Прикарпаття Вишивка Ручної Роботи (ВІДЕО) Вишивка Ручної Роботи .Ексклюзив Вишивка бісером. Як вишивати бісером Вишивка як елемент затишного інтер'єру. Вишивку на шкарпетках підбирають до кольору сорочки Вишиті встаки для чоловічих сорочок Во Львове статуи римских богов одевают в вышиванки Вплив символів вишивки на організм людини Все про розміри Відео Відкриваємо Таємницю Тризуба Відомі рівняни відзначили 50-річчя в музеї Відповідь до християнських Міссіонерів Груди та спину матадора захищає вишивка Гуцульська вишивка - унікальне явище в мистецькій культурі українського народу. Гуцульська вишивка від Галини Михайлюк Гуцульські базари: влаштуйте собі шопінг-тур на вихідні Гуцульські орнаменти ДИТЯЧІ ВИШИВАНКИ ДУХОВНИЙ ЗМІСТ УКРАЇНСЬКОЇ ХАТИ Давня гуцульська вишиванка ручної роботи від Галини Михайлюк Де купити дійсно якісну вишиванку День пам’яті жертв голодоморів та політичних репресій Дизайнер Літковська презентувала лукбук колекції Дитяча вишиванка для хлопчика Дитяча вишиванка на замовлення Для дітей із Центру реабілітації вишивають сорочки До дня Полтави пройде парад вишиванок Догляд за вишитими виробами Доставка вишиванок в Америку Життя » Людські долі Лівою рукою вишила сотні робіт Жіноча вишиванка Подоляночка З першим снігом на Прикарпатті туристи почали купувати шкіряні шапки і вовняні рукавиці. ФОТО Йорданське льодове містечко села СпасКниги рекордів України КАРТА САЙТА КОДУВАННЯ ДОЛІ КРАЙКИ Календар Священних Годин на 7520 р.Д. (2012) Рік Колесніченко роздасть школярам книжку про співпрацю ОУН-УПА з Гітлером Коломийське Конопляна тканина (домотканне полотно) Корупція Віри Коса гладь Крайка Купити вишиванку безпосередньо у майстрині Кучерявий шов півхрестиком Латинське Linum Usitatissimum Листи до Ока Божого Листівки з «Дивосвіту» Ольга МОНЧУК Луврські лаври Пінзеля Людмила Губаль: Кожна лялька МЕРЕЖКИ Мистецтвознавець Роман Пилип:Я прагнув повернути своєму народу ним же створене НАРОДНИЕ ВБРАННЯ ДОЛИНЯН ХУСТСЬКОГО РАЙОНУ ЯК ВИРАЗНИК На Рівненщині тривають «Сімейні перегони» Народне житло Немає настрою на Новий рік 31 грудня Святкуйте у березні Нитки для вишивання сорочок Одне і те ж блюдо під різними назвами Орися Козяк вишиває лише з молитвою ПОЯСИ ПРОКАТ ВИШИВАНОК Постать Івана Франка – по національнім обудженні Потужна енергетика українців у вишиванках зростає Придбай вишиванку в серці України. Прикрашені Великодні Кошики Про Льон Пряма гладь РОБОТИ РУЧНОЇ Решетилівська Вишиванка Розміри вишитих сорочок Румунське мереживо: загальний опис технології - румунське мереживо Шнуркова мереживоплетіння гобелен СВІТОГЛЯД РІДНОВІРІВ Сва́стика Свастика і таємниця імені Сорочка чоловіча вишита Спас Співпраця для Інтернет-магазинів ТЕХНІКИ ТЕХНІКИ ВИШИВАННЯ Тепер і в кримській столиці є де помилуватись і навчитись українській вишивці Тернопіль Техніка вишивання «Верхоплут» Тканина Треба зрозуміти той час У Росії видали книгу про УПА У Франковому університеті – виставка сюрреалістичних вишивок У Черкасах Варвара вчила вишивати УКРАЇНСЬКА ВИШИВКА - ГЕНЕТИЧНИЙ КОД чи ПОСЛАННЯ КОСМОСУ Узори гуцулів Україна езотерична. Розслідування Українське народне вбрання - вишиванка Українське народне вбрання в різних регіонах Український інститут у Лондоні — одна з найуспішніших організацій українців за кордоном Українські вишиванки — базар вишиванок в Коломиї признали найколоритнішим в Україні Українські чоловічі вишиванки Хата- обрядовість Час на девишиванкизацію Чоловіча вишиванка ручної роботи Чоловіча вишита сорочка Чоловіча вишиванка ручної роботи. Чоловіча вишита сорочка Чоловіча вишиванка – купити Чому у Феміди Зав’язані Очі Шалена популярність вишиванок Шовк Як визначити розмір вишиванки Як вишивати бісером Як підібрати красиву вишиванку Якісні тканини для вишивання – якісна вишивка. бабусі багатогранне явище в Запорожье прошел парад вышиванок вишиванка відео вишиванка зі свастикою вишиванка на домотканому вишиванка решетилівка вишиванка свастика вишиванка у вишиванки за гуртовими цінами вишивання хрестиком для початківців вишивання картин вишиванок вишивка білим по білому схеми вишивка схеми безкоштовно вишитих гуцульська вишиванка гуцульська чоловіча вишиванка де замість фото повстанців - світлини з свастикою і вишиванкою дитяча вишиванка для для дівчинки домоткане екологічно чиста на льоні картин. Гуртом. На вагу. книга про гуцульську вишиванку. космос купити великодній кошик купити вишиванку на льоні купити гуцульську чоловічу в купити пасхальний кошик купить вишиванку в Донецке кілька культурно-мистецьких подій льодове містечко має свої норов і вдачу найбільш корисний натхненної Громадянином Кейном полотно приклади основних видів вишивання решетилівка решетівка розколяда рушників сварги свароги семантика житла сорочок та у перекладі означає фото вишиванка чоловіча чоловіча Український вектор щит з великою червоною свастикою на воротах міста. я отримала вишиті сорочки як символ Душі Української як і кожна жінка яка родом із Путильщини

понеділок, 3 грудня 2012 р.

Постать Івана Франка – по національнім обудженні


Постать Івана Франка – по національнімобудженні.



“І великим Прологом до нової доби нашої національної історії все чіткіше,
все виразніше вирисовується велична постать Івана Франка – по національнім
обудженні, по війні за державність, по гірких досвідах на чужині, “на ріках
вавилонських” – ми упритомнюємо собі, що без Франка в критичних десятиліттях
80–90 рр. ми впали б у провансальство надовго”
Є. Маланюк
“Християнська етика була явним противенством поганської. Коли поганство головними чеснотами громадянина вважало гордість, смілість, неуступчивість, – християнство бачило свій ідеал у покорі, податливості та незлобності. Поганин (культурний чоловік) любив гарну одежу, пахощі, чистоту, тілесну красоту – християнин усе те вважав чортівською спокутою, гріхом та злочином. Світ і природа, що (...) були джерелом усього живого, всієї краси, всієї радості, в очах християнина – се минущі тіні, ілюзії, чортяча мана, джерело зла, гріха та чортячої спокуси. Більшого, повнішого противенства годі собі уявити. Не диво, що вже найдавніші поганські письменники, які мали нагоду стикатися з християнами, були поражені тим противенством і вважали їх або зовсім безумними, як Лукіян, або бездонно-забобонними, як Таціт, або заклятими ворогами всієї людської суспільності”.
Іван Франко,   “Данте Алігієрі”

Іван Якович Франко народився 27 серпня 1856р. у підгірському виселку Нагуєвичі Дрогобицького повіту в родині сільського коваля. Вчився він у сільській школі, спочатку в Нагуєвичах, а потім у Ясениці Сільній, у Губичах, з 1864 по 1867 р.–у Дрогобицькій школі василіан, а далі у гімназії, яку закінчив 1875 року. Його батько, Яків Іванович, помер, коли І.Франкові було лише близько одинадцяти років. Саме про смерть батька у 1871р. Франко написав свій перший вірш. Вітчим добре поставився до свого пасинка. Дав йому змогу продовжувати навчання. Та невдовзі у молодого гімназиста померла щиро ним люблена мати (1872р.). За підтримки вітчима Іван Франко в 1875р. закінчує Дрогобицьку гімназію. Вже з дитячих років “Кобзар” Т.Шевченка став його улюбленою книгою. В гімназії Франко глибоко цікавиться і знайомиться з літературою польською, німецькою, французькою, з латинськими класиками.Восени 1875р. вступає на філософський факультет Львівського університету.
Одночасно І.Франко друкує свої перші літературні твори. Перший арешт І.Франка і звільнення з тюрми (він просидів у тюрмі майже 8 місяців до суду, а засуджений був на 6 тижнів арешту) сформували “соціаліста по симпатії, як мужика”: поставили до лав соціалістичного і робітничого руху Галичини на шлях активної боротьби з австрійською монархією, з носіями соціального і національного гніту в ній. Франко друкує програмний вірш “Каменярі”, статтю “Література, її завдання і найважніші віхи”. Він студіює праці К.Макса і Ф.Енгельса, перекладає розділ “Капіталу” та розділи з “Анти-Дюрінка” для видання їх окремими брошурами, пише передмови до цих брошур.
В кінці 1878 року І.Франко став редактором органу друкарів “Praca” і перетворює його на орган всіх робітників Львова. У березні 1880 року І.Франко виїжджає в Коломийський повіт. В дорозі письменника вдруге заарештовують у зв’язку з судовим процесом, що його вів австрійський уряд проти селян в Коломиї. Три місяці просидів І.Франко у тюрмі, після чого його було відправлено у супроводі поліцая до Нагуєвичів. І ще раз по дорозі посаджено у Дрогобицьку тюрму, що її описав потім І.Франко в оповіданні “На дні”. У газеті “Praca” латинськими буквами опублікував І.Франко вірш “Гімн” (“Вічний революціонер”). У 1881р. І.Франко видає статтю “Причинки до оцінення поезії Тараса Шевченка”. Виходить друком історична повість “Захар Беркут”.
В 1886 році в Києві, в колишній колегії Галагана (тепер середня школа № 92) “у позиченому сурдуті” І.Франко обвінчався з курсисткою Ольгою Хорунжинською і повіз молоду дружину до Львова. Він шукає для себе будь-якої роботи, перебуваючи в скрутному матеріальному становищі. Боротьбу І.Франко проводить і на науковій ділянці. Він задумав написати докторську дисертацію, обравши собі політичну поезію Т.Г.Шевченка.
Львівський університет, в якому керував кафедрою української літератури О.Огоновський, не взяв написану І.Франком дисертацію до захисту. Та своєї мети автор не залишає, він виїжджає в Чернівці, а коли й там нічого певного не накреслюється, перебирається восени 1892 року у Відень, слухає там лекції відомого славіста проф.. Ягича і пише свою докторську дисертацію “Варлаам і Йоасаф” – старохристиянський духовний роман і його літературна історія”. В червні 1893 року йому присуджено науковий ступінь доктора філософії.
1894 року, коли помер проф. О.Огоновський, І.Франко пробував посісти кафедру української літератури у Львівському університеті. З великим успіхом прочитав він пробну лекцію, але до кафедри його не було допущено.В цей же період галичани тричі висували сина пересічного українця до австрійського парламенту та галицького сейму (1895, 1897, 1898 рр.). Але кожного разу, внаслідок різних виборчих махінацій, видатного письменника обрано не було.Свідченням високого авторитету письменника є святкування 25-річного ювілею літературної діяльності І.Франка, влаштоване з ініціативи прогресивної молоді.
На революцію 1905 року в Росії І.Франко відгукується поемою “Мойсей”, віршами із збірки “Semper tiro” (згадаймо хоч би вірш “Конкістадори”), закликаючи “на все підле й гидке бистрії стріли пускать” (“Стріли”, 1903р.).В 1913 році розпочались ювілейні святкування сорокаліття літературної діяльності письменника, готувалися до видання ювілейної збірки. Та перша імперіалістична війна обірвала їх видання (збірник “Привіт Іванові Франкові в сорокаліття його письменницької праці 1874 – 1916 рр. вийшов у Львові 1916 р.) За весь час своєї діяльності І.Франко видав сім збірок поезії та цілий ряд поем і величезну кількість перекладів з світової літератури. Чимало його поетичних творів не друкувалися у збірках, а лише у періодичній пресі або ж залишилися в рукописах .У 1915 році здоров’я письменника різко погіршало. Весною 1916 року хворий письменник переїхав до свого будинку у Львові. Тут він склав заповіт 9 березня 1916 року, в якому всю свою рукописну спадщину і бібліотеку просив передати Науковому Товариству імені Т.Г.Шевченка.
28 травня 1916 р. Іван Якович Франко закрив навіки свої світлі стомлені очі. З1 травня 1916 р. труна з тілом Франка була тимчасово поставлена в орендованому склепі. Лише через десять літ, 1926 р., останки Франкові були перенесені на вічний спочинок у могилу на Личаківському кладовищі. На могилі письменника був споруджений пам’ятник: висічену на камені фігуру робітника-каменяра. 1964 року перед фронтоном Львівського університету імені Івана Франка поставлено йому пам’ятник.
Іван Франко глибинно дослідив християнство і Біблію, бувши неперевершеним знавцем багатьох мов (Гебрейська, Грецька, Асирійська, Латинська, Німецька, та інші). Одна з його найвідоміших проти-християнських робіт – “Сотвореннє Світа”, де він розглядає першу книгу Мойсея в Біблії з наукової точки зору. Ось що Франко пише в кінці своєї книги: “Усе те, в що досі вірилося як в неоспориму, бо самим Богом об’явлену правду, розсипається в порох, ...”(с.107, Іван Франко, Сотвореннє Світа) . Франко вивчає основи християнства в глибоко філософському світлі:
“Християнська етика була явним противенством поганської. Коли поганство головними чеснотами громадянина вважало гордість, смілість, неуступчивість, – християнство бачило свій ідеал у покорі, податливості та незлобності. Поганин (культурний чоловік) любив гарну одежу, пахощі, чистоту, тілесну красоту – християнин усе те вважав чортівською спокутою, гріхом та злочином. Світ і природа, що (...) були джерелом усього живого, всієї краси, всієї радості, в очах християнина – се минущі тіні, ілюзії, чортяча мана, джерело зла, гріха та чортячої спокуси. Більшого, повнішого противенства годі собі уявити. Не диво, що вже найдавніші поганські письменники, які мали нагоду стикатися з християнами, були поражені тим противенством і вважали їх або зовсім безумними, як Лукіян, або бездонно-забобонними, як Таціт, або заклятими ворогами всієї людської суспільності”. (Іван Франко, “Данте Алігієрі”)
І він також аналізує явний результат цієї релігії і їх проповідників серед людей:
“Митрополитом київським був Михайло Рогоза, бідний шляхтич, що був зразу православним, потому перейшов на лютеранство, відтак за намовою єзуїтів – на латинство, а вкінці. Також за намовою єзуїтів, зробився знову православним, але тільки в тій цілі, щоб знищити православіє. Єпископом берестейським був Іпатій Потій, чоловік хоч вчений, але без характеру, брехливий і хитрий. Єпископом луцьким і острозьким був Кирило Терлецький, розпусник і забіяка, про котрого поговорювали, що держав спілку з злодіями і грабіжниками, фальшував гроші, і котрому в судах доказували множество різних злочинств, розбоїв, калічення людей і вбивств. Єпископом львівським був Діонісій Балабан, не ліпший від Терлецького, в Перемишлі сидів єпископ Михайло Колистинський, чоловік, що при живій жінці був посвячений на єпископа і опісля також жив з нею. І ось вони почали з’їздитися й радіти, як би увільнитися від зверхності патріарха і від над зору братств, і урадили, що найліпше буде піддатися папі римському.” (Буковинський календар, Чернівці, 1891р., кн..8)
Іван Франко писав вірші на християнську тему. Вони не були спрямовані проти християнства, як релігії, а проти людей, які проповідували її.
Христос і Хрест
Серед поля край дороги  
Стародавній Хрест стоїть,
А на нім Христос розп’ятий
Висів тож від давніх літ.
Та з часом прогнили гвозді,
Вітер хрест розхолітав,
І Христос, вгорі розп’ятий,
Із хреста на землю впав.
Тут сей час трава висока,
Що росла вокруг хреста,
Радісно в свої обійми,
М’яко прийняла Христа.
Та якісь побожні руки
Спать йому там не дали
І, хрестячись, з-поміж цвітів
Знов угору підняли.
Та, нових не мавши гвоздів,
Щоб пробити знов Христа,
Хоч з соломи перевеслом
Прив’язали до хреста.
Силуються понад людкість
Будь що будь піднять Христа
І хоч брехні перевеслом
Прив’язати до хреста.
1880 (І.Франко, Вибрані Твори,с.82)
Він пише про своє бачення дій християн в політичному житті України:
“Чи не попи і біскупи навчили наш народ бити поклони перед кожним урядом, здаватися на ласку згори, ждати помилування там, де належало б упоминатися свойого права ? Чи не біскупи і попи зовсігди спиняли у нас почини яснішої, рішучішої, хлопської і щиро народної політики ?”
(І.Франко, Громадський голос, 1889,ч.22-24)
Значним є внесок І.Франка у розвиток нашої мовної культури, розширення простору її використання, підвищення самосвідомості носіїв святої нашої мови.
Може видатися дивним, що до 50-томника творів Івана Франка не було включено статтю “Сухий пень”, спрямовану проти царської цензури. Здавалося б, якихось причин для заборони (чи для перестраху упорядників?) не повинно бути: радянська влада офіційно затаврувала і сам царизм, і його цензуру, зокрема й горезвісний Емський указ про заборону української мови. але було в цій давній, ще 1905 року, публікації “Літературно-наукового вісника” те, що чого і радянська цензура нізащо б не пропустила, а саме: українець Іван Франко осуджував не лише політику царату, не тільки Росію жандармів. Чорносотенців і цензорів, а й так звану передову частину російського суспільства. Його докори останній обґрунтовані і тим дошкульніші – за те, що вона. За винятком “окремих, високих умом і серцем одиниць”, не протестувала проти утисків української мови й української культури. Як написала згодом у передмові до збірника невиданих Франкових творів “Мозаїка” (Львів: Каменяр. – 2001) Зінаїда Франко, саме оті докори російській суспільності робили статтю “неначасною”...
Нині часи інші – можна друкувати будь-що, але чи стали іншими російські демократи ? У своєму ставленні до України вони, за небагатьма винятками. Вже не 30, як писав Іван Франко, а 100 років “на ефтом самом мєстє”.

Немає коментарів:

Дописати коментар